مو

روتین مو در حمام و بعد از آن | سیسنو

روتین مو بعد از حمام |‌سیسنو

بسیاری از افراد تصور می‌کنند شست وشوی مو نکته خاصی ندارد اما کارشناسان معتقد هستند مو و پوست پس از حمام در سلامتی آنها بسیار تاثیر گذار است.

بعد از حمام تنها خود را خشک نکنید شما میتوانید با انجام  چند کار ساده پوست و مویی سالم و درخشان داشته باشید. پس با ما همراه باشید و نکات زیر را با دقت رعایت کنید

  • در انتهای حمام یک دوش ولرم و یا خنک بگیرید

آب گرم ، موجب می‌شود رطوبت مو و پوست از بین برود. بنابراین باعث نیم سوز شدن آن می‌شود. زمانی که این اتفاق می‌افتد، به مرور خارش در پوست ایجاد خواهد شد و برای جلوگیری حمام خود را با آب ولرم به پایان برسانید.

  • آبگیری مو
آب گیری مو بهد از حمام | سیسنو

موهای خیس خود را با یک پارچه نخی نرم آبگیری کنید

. برای این کار باید پارچه را به آرامی به دور موها بپیچید و با دست فشار دهید تا قطرات آب از تار موهای شما به آرامی خارج شود.

دقت داشته باشید که آبگیری انجام دهید واینکار را با حوله های زبر انجام ندهید

وقتی موها خیس می باشد به هیچ عنوان شانه نکنید. این کار باعث می شود ریشه موهای شما سست شود و همچنین نازکی مو را به همراه دارد.

از سشوار استفاده نکنید یا حتی الامکان از باد ملایم آن استفاده کنید. در این صورت موهای شما کمتر دچار خشکی و آسیب می‌شوند.

اگر بدون سشوار احساس سردرد می‌کنید موها با یک پارچه نرم و یا در معرض هوای آزاد خشک شوند.

  • روغن و ماسک مو

اجازه ندهید موها خشک شوند

زیرا موهای خشک بیشتر در معرض موخوره قرار دارند. پس از حمام کردن روغن زدن به موهای خود را شروع کنید.

هر گونه روغن طبیعی مانند روغن بادام، روغن زیتون، روغن نارگیل و غیره می‌تواند برای موهای شما مفید باشد. از روغن های استفاده کنید که دارای ویتامین و پروتین باشد. نحوه روغن به رو را اینجا ببینید

استفاده از انواع ماسک مو با پایه روغن‌های طبیعی نیز در این زمینه مفید است. ماسک مو شون مدل عصاره آووکادو خواص روغن‌های طبیعی موجود در آن مانند روغن زیتون، روغن بادام و غیره به صورت یک جا دارد

  • شانه نکردن موها بعد از حمام

زمانی که از خشک شدن کامل موها اطمینان پیدا نکرده‌اید، ضرورتی ندارد که آنها را تا چند ساعت پس از حمام کردن شانه بزنید.  شانه کردن موهای خیس موجب ریزش شدید آنها شده و در بلند مدت دچار ریزش خواهد شد.

برای ایجاد بوی خوشایند بر روی موها پس از استحمام می‌توانید از یک بادی اسپلش استفاده کنید. انواع اسپری بادی  را میتوانید از سیسنو خرید کنید و موهای خود را پس از استحمام خوشبو کنید.

  • توجه به پوست سر بعد از حمام
توجه به پوست سر بعد از حمام | سیسنو

پوست سر کمترین توجه را به خود جلب میکند و ما به اندازه کافی به آن توجه نمی کنیم. چربی پوست سر ناشی از بیماری های کبدی میباشد. اینجا را ببینید

اما برای پوست سر که خشک هستند بعد از شستن موها با شامپو از یک نرم کننده استفاده کرده و آن را به موهای خود بمالید و به آرامی موها را شانه بزنید.

با این کار این ماده به آرامی به درون پوست سر شما می‌رود و آن را مرطوب نگه می‌دارد. و شما مانع از خشکی و پوسته پوسته شدن پوست خود می‌شوید و در نتیجه موها و سر شما دچار شوره نخواهد شد.

توجه به پوست سر می‌تواند موجب زیبایی و درخشندگی بیشتر موهای شما و در نهایت چهره شما شود.

همچنین می‌توانید مقالات بیشتر برای سلامتی را اینجا بخوانید.

دیدگاهی در مورد “روتین مو در حمام و بعد از آن | سیسنو

  1. ساناز گفت:

    ممنون از مطالب زیباتون

    1. گرمرودی گفت:

      مرسی از اینکه کامنت گذاشتید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *