لوازم شخصی برقی

فواید بخور سرد برای پوست

فواید دستگاه بخور سرد

فواید بخور سرد برای پوست :دستگاه بخور با آزاد سازی بخار آب یا غبار سرد در هوا، سطوح رطوبت در هوا را افزایش می دهد.

برخی دستگاه های بخور یک مخزن آب دارند . که به جوش می آید. تا بخار را به هوا منتشر کند. و برخی دیگر از ارتعاشات فراصوت برای بخار هوای بهداشتی  استفاده می کنند.

بخور همچنین، گلو و دهان خشک را تسکین می دهد. احتقان ریه ها را کاهش می دهد، انسداد سینوس ها را رفع می کند. سطوح رطوبت پوست را بهبود بخشد و محیط مطلوبی را برای گیاهان درون فضای خانه فراهم می کنند.

دستگاه های بخور برای کمک به کنترل هوای خشک و عناصر اطراف ما استفاده می شوند. در زمستان و ماههای سرد، پوست ما تمام آب و روغن های طبیعی خود را از دست دهد. و پوست احساس سفتی و خشکی می کند. از جمله فواید بخور سرد برای پوست این است که با ایجاد رطوبت، شادابی را به پوست باز می گرداند.

استفاده منظم از دستگاه بخور، عملکردهای طبیعی پوست را بازیابی کند و به هیدراسیون پوست و تنظیم تولید سبوم پرکار یا کم کار کمک کند.

از دیگر مزایای دستگاه بخور خانگی می توان به افزایش دفاع پوست در برابر آلودگی های خارجی اشاره کرد. دستگاه های بخور هوا می توانند بین پوست و محیط اطراف تعادل برقرار کنند و از اتلاف آب اضافی از سطح پوست جلوگیری کنند.

وقتی که تغییرات سریع آب و هوایی صورت بگیرد. مثلاً، فردی از یک محیط سرد وارد آب و هوای گرم شود، آب بسیار سریعتر از روی پوست بخار می شود. از آنجا که در آب و هوای سرد، رطوبت کاهش پیدا می کند. شرایط پوست بدتر می شود و بر عملکرد دفاعی پوست تأثیر می گذارد.

فواید بخور سرد برای پوست صورت

دستگاههای بخور هوا می توانند برای تسکین علائم برخی از شرایط پوستی مانند آکنه روزاسه، پسوریازیس و پوست خشک استفاده شوند. این شرایط با هوای خشک، به ویژه در زمستان بدتر می شوند. دستگاه بخور برای پوست های کم آب یا افرادی که تولید چربی بیش از حد یا کمتر از معمول دارند توصیه می شود.

اگر دستگاه بخور شما از نوع رطوبت ساز سرد می باشد، فاصله ی آن با تخت فرقی نمی کند. اما اگر دستگاه بخور شما از نوع گرم می باشد، بهتر است که به دلیل ایمنی چند متر از محل خواب شما فاصله داشته باشد.

زمان های استفاده از بخور سرد و گرم

دستگاههای بخور عمدتاً در زمستان استفاده می شوند. این دستگاه ها پوست خشک، لب های ترک و گلو درد را تسکین بخشند. همچنین، شما می توانید از آنها برای تسکین ناراحتی ناشی از کپک یا کنه گرد و غبار در تابستان استفاده کنید. اگر شما مبتلا به آلرژی هستید، باید در تمام طول سال از دستگاه بخور استفاده کنید.

آیا دستگاه بخور برای سرفه خوب است؟

بله! دستگاه بخور می تواند به سرفه و آلرژی کمک کند، چرا که اضافه کردن رطوبت به هوا می تواند به تسکین احتقان ریه کمک کند. شما باید مراقب استفاده بیش از حد از دستگاه بخور باشید. چرا که زمانی که سطح رطوبت هوا بسیار بالا باشد. رشد کپک، باکتری و کنه گرد و غبار بیشتر می شود که می تواند مشکل قبلی شما را بدتر کند. دستورالعمل های دستگاه بخور خود را دنبال کنید تا نحوه استفاده از آن (و نحوه تمیز نگه داشتن آن) را بدانید.

چه مدت زمانی طول می کشد که تأثیرات دستگاه بخور خود را نشان دهند؟

چندین ساعت طول می کشد که رطوبت اتاق تغییر کند. ثابت نگه داشتن هوا بسیار مهم است، چرا که پوست نسبت به نوسانات بسیار حساس است.

افزودن گیاه برای بخور صورت

حالا که با فواید بخور سرد برای پوست آشنا شدید، بهتر است یک چاشنی هم به این دستگاه های اضافه کنید! نمی توان در تمام دستگاه های بخور از روغن های گیاهی برای بخور استفاده کرد. اگر در کاتالوگ این دستگاه بخور قید نشده، از اضافه کردن هرچیزی به جز آب درون مخزن دستگاه خودداری کنید. اگر می خواهید به دستگاه بخور خانگی خود روغن های طبیعی اضافه کنید، از دستگاههای بخور مخصوص مانند بخور گرم آنی ساز برای کمک به ریلکسیشن استفاده کنید.

دیگر مزایا

سبب ایجاد حس شادی می گردد.

سبب از بین رفتن باکتری ها و ویروس های سرماخوردگی می شود.

افزایش متابولیسم سلولی را سبب می گردد.

مانع از التهاب مجرای تنفسی می گردد.

تولید یون منفی می کند.

تاثیر بر روی ویروس کرونا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *