مادر و کودک

لوازم آرایش مخصوص کودکان

لوازم-آرایش-مخصوص-کودکان

فقط چند دقیقه از دخترانتان غافل شوید و او را در اتاق‌تان تنها بگذارید تا لوازم‌آرایش‌تان کاملا بهم‌ریخته و صورت فرزندتان رنگی ببینید.

در یک دستش رژ و در دست دیگر یک قلم‌مو و با هیجان سعی می‌کند خودش را آرایش کند. البته که میز و صندلی و در و دیوار اتاق هم در‌ امان نیستند.

تقریبا همه کودکان، به ویژه دختربچه‌ها علاقه غیرقابل وصفی به لوازم‌آرایش دارند.

رنگ‌بندی‌ متنوع و بسته‌بندی‌ها‌ی جذاب لوازم‌آرایش در‌این کنجکاوی بی‌تاثیر نیست. البته که نباید فراموش کنیم الگوبرداری از شخصیت‌های کارتونی، اطرافیان و مهم‌تر از همه خودتان، دلیل اصلی کشیده‌شدن بچه‌ها پای میز آرایش شماست.


چگونه میتوان از اشتیاق کودک‌تان به آرایش کاست؟
واکنش اولیه شما هنگام مواجه با فرزندتان بسیار مهم است. برخورد عصبی شما می‌تواند حس کنجکاوی او را شدیدتر کند.

از طرفی اگر او را تشویق کنید یا از او که حالا یک کوچولوی رنگارنگ است عکس بگیرید، احساس می‌کند که شما این‌ کار او را دوست‌ دارید و حالا برای‌تان جالب‌تر شده‌است.

بنابراین خونسرد باشید و از راهکار‌های زیر استفاده کنید:

منطقی صحبت کنید
برای کودک‌تان توضیح بدهید که استفاده از لوازم‌آرایش برای سن آن‌ها اصلا مناسب نیست.

چون معمولا افرادی از این وسایل استفاده می‌کنند که عیب‌ و‌ نقضی روی صورت‌شان دارند یا می‌خواهند جوان‌تر به‌نظر برسند.

به او بگویید که کودکان آنقدر بی‌نقص و زیبا هستند که نیازی به استفاده از این مواد ندارند. آن‌ها باید بدانند پوست لطیف‌شان در اثر استفاده از لوازم‌آرایش آسیب می‌بیند.


چه اشکالی دارد که دخترکوچولوی شما بخواهد زیباتر باشد؟

  • برای او گل‌سر، تاج، سنجاق‌سر و تل‌های رنگارنگ تهیه کنید
  • شیوه های بستن مو را به‌ او بیاموزید.

بچه ها عاشق استفاده از آرایش والدین خود هستند . مواد آرایشی بزرگسالان ممکن است برای کودکان ایمن نیست. لوازم آرایشی بزرگسالان ممکن است حاوی مواد شیمیایی و سایر مواد حساسیت زای احتمالی باشد که می تواند به پوست لطیف کودک آسیب برساند. از این رو ، بهتر است محصولات آرایش خود را از دسترس کودک دور نگه دارید.
به همین جهت شما می توانید از اسباب بازی های آرایشی بدون ضرر که فرزندانتان می توانند با آنها بازی کنند تهیه کنید تا کنجکاوی آنها را جلب کند. ست های آرایش می توانند سرگرم کننده باشند ، و همچنین باعث افزایش خلاقیت و تشویق کودک برای ایجاد یک سرگرمی شوند.

با کلیک در اینجا اسباب بازی بازیشاد نمونه هایی متنوعی از این لوازم و ست های آرایشی اسباب بازی مخصوص کودک را به جهت مشاهده و خرید قرار داده است.

چگونه این ست های اسباب بازی خاص را انتخاب کنم
وقتی نوبت به انتخاب اسباب بازی برای خرید فرزندتان می رسد ، فاکتورهای مختلفی وجود دارد که ممکن است بخواهید آنها را در نظر بگیرید.


از آنجا که یک مجموعه آرایشی به تماس با پوست کودک شما نیاز دارد . پوست کودک بسیار حساس است ، بنابراین این مهمترین نکته باید باشد. همچنین اگر می توان با استفاده از آب و صابون ملایم آرایش را به راحتی از بین برد ، این یک مزیت است.


توجه داشته باشید :

چیزی را به کودک خود تحویل دهید که روی پوست نماند ، بهتر است به موادی که از آن این اسباب بازی ها ساخته شده است نیز توجه کنید.

مجموعه های و لوازم آرایشی کودکان به جهت وانمودن این عمل معمولاً از پلاستیک ساخته می شوند ، بنابراین اگر اتفاقاً یک ست برای کودک زیر سر دارید، کیفیت پلاستیک را بررسی کنید و مطمئن شوید که فاقد BPA است.

اگر چیزی پیدا کنید که از پلاستیک ABS یا چوب طبیعی یا ترکیب چوب لاستیک ساخته شده باشد ، بهتر است زیرا سازگار با محیط زیست است.

مزایای بازی با وسایل آرایش


آنچه بسیاری از مردم فکر می کنند ، بازی با وسایل آرایش فقط در مورد آموزش آرایش چهره به دختران کوچک نیست. بازی با وسایل آرایش نوعی بازی وانمود کننده است که می تواند مزایای زیادی را برای بچه ها به همراه داشته باشد.


کودکان با تخیل و انجام و فعالیت کار یاد می گیرند ، درست مانند وقتی که کودک شما کاغذ تاشده را برمی دارد و با چرخاندن آن به عقب و جلو در هوا ، وانمود می کند که یک هواپیمای پرنده است. بازی مهارت های مختلفی را در کودک ایجاد می کند و حمایت از آن برای شما بسیار مفید خواهد بود.


تظاهر به بازی به رشد مهارت های اجتماعی و عاطفی کمک می کند ، به ویژه هنگامی که او با کودکان دیگر بازی می کند و می تواند یک بازی مشارکتی تبدیل می شود .

تظاهر به بازی همچنین به کودک اجازه می دهد تا عزت نفس خود را ایجاد کند وقتی که احساس کند و کشف کند که می تواند هر چیزی باشد و فقط با تظاهر به راهی که می خواهد نگاه کند.

بازی همچنین به رشد مهارت های تفکر کودک کمک می کند. حتی اگر کودک شما فقط با آرایش بازی می کند ، بازهم لازم است که به فکر کارهایی باشد که می تواند با انواع مختلف آرایش انجام دهد.

به عنوان مثال ، رژگونه می تواند به عنوان سایه چشم نیز مورد استفاده قرار گیرد و کودک شما می تواند این موضوع را بدون اینکه کسی حتی به او بگوید ، کشف کند. او همچنین می تواند رنگ ها را مخلوط و مطابقت دهد ، هر آنچه فکر می کند خوب به نظر برسد و مکمل یکدیگر باشد.
سرانجام ، تظاهر به بازی ، تخیل را پرورش می دهد. به عنوان یک والد ، مهم است که کودک خود را تشویق کنید که هنگام بازی از خلاقیت و تخیل خود استفاده کند. با قاشق به او همه چیز ندهید. در عوض ، بگذارید خودش خودش چیزها را کشف کند.

بگذارید یک موقعیت خیالی ایجاد کند که بتواند هرچه می خواهد باشد. او می تواند یک شاهزاده خانم ، یک وبلاگ نویس باشد که فیلم های آموزشی آرایش را می گذارد ، یا یک آرایشگر که به دیگران کمک می کند احساس خوبی نسبت به خود داشته باشند.


به او اجازه دهید آرایش کند ، ضمن اینکه به او اجازه می دهد تصمیم بگیرد از کدام یک استفاده کند. این باعث افزایش اعتماد به نفس و تشویق وی برای تقویت مهارت های خود می شود. همچنین به او نشان می دهد که به قضاوت او اعتماد دارید.

نتیجه
اینکه به دختر کوچک خود اجازه دهید با آرایش بازی کند ، راه خوبی برای تجربه چیزهایی است که معمولاً می بیند شما را انجام می دهید. یادگیری نحوه آرایش در سنین پایین نیز دارای مزایایی است ، زیرا می تواند با بزرگ شدن احساس استقلال بیشتری کند.
فقط مطمئن شوید که درگیر ماجرا هستید و آنجا هستید تا او را در طول مسیر راهنمایی کنید. در حالی که به او اجازه می دهید به تنهایی چیزهایی جدید را کشف کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *