لوازم آرایش

آشنایی با کرم پودر

کرم پودر چیست - سیسنو

کرم پودر یک محصول آرایشی است که برای موارد مختلف استفاده می شود.

کرم پودر عموما برای آرایش و روشنی پوست، پنهان کردن لک و خطوط صورت و همچنین ایجاد رنگی یکنواخت و یکدست در صورت استفاده میشود.

بعضی از آنها میتوانند نقش یک ضد آفتاب یا زیر ساز را برای مواد آرایشی پیچیده تر را ایفا کنند.

 بهترین کرم پودر ها ویژگی هایی دارند که قبل از انتخاب باید در نظر بگیرید و ما در این مقاله به آنها می پردازیم.

کرم پودر با پنکیک چه فرقی دارد؟

پودر های صورت به طور کلی به دو نوع اصلی تقسیم می شود:

یکی از آنها کرم پودر مایع است. آنها با توجه به نوع و رنگ پوست با تنوع رنگ و قدرت پوشانندگی مختلف وجود دارد.

استفاده از بهترین کرم پودر که یکی از مراحل مهم آرایش است که با یکنواخت و شاداب جلوه دادن پوست صورت باعث زیباتر شدن آرایش شما می شود و عموما به صورت زیر ساز عمل میکند .

نوع دیگری از آنها پودر فشرده شده ای هستند که به پنکیک موسوم است. پنکیک رنگ پوست را یکنواخت می کنند و باعث میشوند پوست شما صاف تر به نظر برسد.

چرا باید از کرم پودر استفاده کنم؟

پودر های صورت به آرایش بیشتر کمک می کنند، شاید مهمترین دلیل استفاده از پودر صورت کمک به ماندگاری بیشتر آرایش شما باشد. نحوه عملکرد آن به این صورت است، چربی صورت با رنگدانه ها و روغن های موجود در کرم پودر با آرایش شما ترکیب می شود و آنها را حل میکند.

استفاده از لایه نازکی از کرم پودر روند کار را کندتر میکند و به ماندگاری بیشتر آرایش کمک میکند. پودر های صورت درخشش اضافی را جذب می کنند ، پودر های صورت از نظر ماهیت خاصیت جذب کنندگی دارند.

روش استفاده صحیح از کرم پودر چیست؟

با یک صورت تمیز شروع کنید، سپس مقداری مرطوب کننده بزنید. مرطوب کننده باعث می شود که پوستی لطیف و شاداب داشته باشید و از پوسته پوسته شدن آن جلوگیری شود. اگر پوست چربی دارید، استفاده از یک مرطوب کننده سبک یا بدون روغن را در نظر بگیرید. حال مقداری پرایمر را به صورت خود بمالید. پرایمر به پر کردن منافذ بزرگ و خطوط ریز کمک میکند. با این کار پوست شما صاف تر به نظر می رسد. همچنین زیرسازی پوست را آسان میکند. بعد کرم پودر را با اسفنج آرایشی یا انگشتتان روی صورت بمالید تا به طور یکنواخت سطح پوست را بپوشاند.

3 ویژگی مهم بهترین کرم پودر ها

1- قوام مناسب

هنگامی که نوع پوست خود را شناختید و فرمول زیر را درک کردید، می خواهید قوام محصول را در نظر بگیرید. کرم پودر های مایع معمولاً پایه آب هستند و باید حس سبک و بی وزنی داشته باشند. کرم پودر های روغنی همانطور که از نامشان پیداست مانند یک کرم غلیظ احساس می شوند پایه سیلیکون بین حس مایع و کرم قرار دارد. آنها معمولاً بیشتر به قسمت مایع متمایل می شوند، اما از نظر آبرسانی بیش از مایع می تواند حس مخملی ایجاد کنند.

2- رنگ مطابق با پوست شما

یک کرم پودر خوب اول از همه باید متناسب با رنگ پوست شما باشد. صرف نظر از اینکه چه رنگ پوستی دارید باید بتوانید رنگی از پایه را پیدا کنید که با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد.

علاوه بر یافتن رنگ مناسب، می خواهید از اکسید شدن بد آن نیز اطمینان حاصل کنید پس هنگام در معرض هوا قرار گرفتن این یک واکنش شیمیایی آزار دهنده خواهد بود. این به طور معمول باعث می شود که کرم پودر روی پوست نارنجی شود و تمام پایه ها اکسید می شوند.

3- پوشش دهی خوب

اولویت اصلی کرم پودر ، شاد کردن پوست شما است. باید بتواند لکه های جزئی و تغییر رنگ را بدون نیاز به کانسیلر بپوشاند. تا زمانی که یک مرطوب کننده رنگی خریداری نمی کنید، کرم پودر باید به اندازه کافی رنگ پوست جذابی را به شما بدهد که نیاز آنچنانی به استفاده از چیز های دیگری نباشد.

حقیقت این است که عموما هر چقدر بیشتر هزینه کنید نتیجه بهتری میگیرید. به محصولات گران قیمت به دلیل ترکیباتی که دارند، ارزش بیشتری داده می شود. کمتر احتمال دارد آنها به شما آسیب بزنند زیرا فرمولهای آنها برای تحویل بهترین کرم پودر  به نهایت کیفیت رسیده اند.

مارک های سطح پایین اغلب در فرمول های خود دستور عمل های مارک های بهتر را جایگزین می کنند تا نتایج مشابهی ارائه دهند که گاهی اینطور نمی شود و در دراز مدت می تواند باعث از بین رفتن کیفی طبیعی پوست شما شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *