پوست

کرم پودر چیست

کرم پودر


آیا می دانید کاربرد کرم پودر چیست ؟ کرم پودر یکی از لوازم آرایشی ضروری در روتین آرایشی است که به پوست صورت تان ظاهری سالم، باطراوت و زیبا می‌دهد. به علاوه حتی جزئی ترین آثار خستگی و هر نوع نواقص پوستی را پاک می‌کند. و با نیازهای هر نوع پوستی به خوبی تطبیق پذیر است.

کرم پودر محصولی است که برای اصلاح نواقص صورت و بهبود ظاهر پوست طراحی شده است. انواع گوناگونی از این محصول در دسترسند که از نظر شکل و ساختار با هم متفاوتند. کرم پودر علاوه بر پوشاندن نواقص کوچک پوست نقش‌های دیگری هم دارد. هر کرم پودر با توجه به ساختاری که دارد، ویژگی‌های منحصر به فردی دارد.


می‌توانید هر روز از کرم پودر استفاده کنید. این محصول زیبایی می‌تواند در هر موقعیت، نتایج خاصی را به شما ارائه دهد. بر خلاف اعتقاد عموم، کرم پودر به پوست تان آسیب نمی‌زند. بلکه گاهی به شما کمک می‌کنند که از پوست تان محافظت کنید.


چندکاره بودن این محصول یکی از ویژگی‌هایی است که آن را جذاب کرده است. و برای هر موقعیتی (مثل یک روز عادی در دفتر کار، دورهمی خانوادگی و یا یک جشن بزرگ) می‌توانید کرم پودر مناسبی را انتخاب کنید. خبر خوب این است که برخلاف باور عموم، این محصولات آرایشی به پوست تان صدمه نمی‌زنند و برخی از انواع آن‌ها از پوست تان محافظت می‌کنند.

مواد تشکیل دهنده کرم پودر چیست ؟


قبل از خرید کرم پودر باید با برخی از خصوصیات اصلی آن آشنا باشید. در این قسمت به مواد تشکیل دهنده هر کدام اشاره می‌کنیم تا انتخاب آگاهانه‌ای داشته باشید. و در آخر به رایج ترین سوالات کاربران پاسخ خواهیم داد. با توجه به ساختار، هر کرم پودر خصوصیات خاص خود را دارد. برای آشنایی بیشتر می توانید مقاله ” نکات مهم برای تشخیص کرم پودر اصل از تقلبی ” را نیز مطالعه نمایید.

کرم پودر مات میبلین مدل فیت می (Maybelline Fit Me Matte Foundation):

برند میبلین یک شرکت آرایشی آمریکایی است و یکی از شناخته شده ترین برندهای آرایشی در جهان است که کیفیت بالای محصولات آن‌ها اثبات شده است. به علاوه اکثر مشتری‌ها نتایجی که این محصولات ارائه می‌دهند را می‌پسندند.


این کرم پودر مات برای افرادی با پوست نرمال تا چرب مناسب است و در ۴۰ رنگ گوناگون در دسترس است، پس می‌توانید به راحتی رنگی را پیدا کنید که مناسب نیازتان است. افرادی که از این کرم پودر استفاده کردند از ظاهر طبیعی‌ای که به پوست شان داده بود و دوام آن راضی بودند. می‌توانید با یک براش، پد آرایشی اسفنجی یا نوک انگشت آن را به راحتی روی پوست تان استعمال کنید.

پودر صورت شل Coty Airspun شفاف (Coty Airspun Loose Face Powder):

کوتی یک شرکت آرایش با یک قرن سابقه است که بارها و بارها در مارکت لوازم آرایشی انقلابی ایجاد کرده است. از زمانی که این شرکت در سال ۱۹۳۵ پایه گذاری شد تاکنون پودر صورت Airspun مورد توجه بانوان قرار گرفته است. چند کاره بودن، قیمت و کیفیت این محصول باعث شده‌اند که جزو محصولات پر فروشی باشد که خیلی از افراد خرید آن را پیشنهاد می‌دهند. این محصول به شما کمک می‌کند که به ظاهر طبیعی‌ای که می‌خواستید برسید.


یکی از خصوصیات منحصر به فرد این محصول این است که می‌توانید از آن هم به عنوان کرم پودر و هم پودر تثبیت کننده آرایش روی آرایش تان استفاده کنید. علاوه بر این به پوشاندن چین و چروک، لکه‌ها و خطوط ریزی که هر روز از دیدن آن‌ها خسته می‌شوید کمک می‌کند. این محصول مقرون به صرفه نتایج طولانی مدتی را فراهم می‌کند پس با تنها یکبار استفاده در روز، دیگر نگران آرایش تان نباشید.

کرم پودر لورال پاریس مدل True Match (L’Oréal Paris True Match Super-Blendable Foundation):

می‌دانیم که با برند لورآل آشنایی دارید و احتمالا تا به حال از محصولات آن استفاده کرده‌اید. برند فرانسوی لورآل بزرگ ترین شرکت آرایشی جهان است و زمانی که صحبت از مراقبت از پوست می‌شود کرم پودر لورال پاریس مدل True Match (L’Oréal Paris True Match Super-Blendable Foundation می‌تواند موثر باشد. این کرم پودر مایع، هم پوست را زیبا می‌کند و هم از آن محافظت می‌کند و در ۴۶ رنگ در دسترس است.


چه دنبال یک پوشش سبک باشید چه دنبال پوششی قوی تر، کرم پودر لورآل پوست یکدستی به شما می‌دهد. این محصول برای تمام انواع پوست طراحی شده و حاوی SPF ۱۹، ویتامین A و C برای تغذیه و هیدراته کردن پوست در تمام طول روز میباشد

کرم پودر بی بی کرم شینگ کیمی | XIANGQIMEI BB Cream :

این روزها نام “BB Cream” را خیلی می‌شنویم و در تمام ویدیوهای آموزش آرایش می‌بینیم که از آن استفاده می‌کنند.

اما بی‌بی کرم چیست و استفاده از آن چه لزومی دارد؟

BB مخفف “Beauty Balm” یا “Blemish Balm” است که در فارسی به آن «بالم زیبایی» یا «کرم زیبایی» هم می‌گویند.

بی‌بی کرم فقط یک کرم صورت که اخیرا مد شده نیست!

این محصول تلفیقی از لوازم آرایش و محصولات مراقبت از پوست مانند کرم ضد آفتاب است

که علاوه بر اینکه شما را زیباتر می‌کند، از پوستتان نیز مراقبت می‌کند.

امروزه انواع بی‌بی کرم در بازار وجود دارد. این کرم در واقع ترکیبی از چند محصول در یک محصول است؛

تلفیقی از کرم مرطوب کننده، پرایمر (پایه آرایش)، ضد آفتاب، کرم پودر و کانسیلر.

اولین بی‌بی کرم در سال ۱۹۶۰ در آلمان تولید شد. استفاده راحت یک کرم به جای چند کرم باعث شد

خیلی زود کرم زیبایی مورد علاقه خانم‌ها در تمام دنیا شود.


چه زمانی باید از کرم پودر استفاده کنم؟


معمولا کرم پودرها چند کاره اند و می‌توان برای هر موقعیتی از آن‌ها استفاده کرد. با کمک کرم پودر می‌توانید با پوستی صاف و باطراوت سر کار بروید. از طرف دیگر، اگر می‌خواهید میکاپ شبانه باکیفیتی داشته باشید، کرم پودر را فراموش نکنید.
به یاد بسپارید که بسیاری از محصولات آرایشی فرمولاسیونی حاوی ضدآفتاب دارند. علاوه بر این، ممکن است حاوی سایر مواد محافظت کننده (نظیر مرطوب کننده یا تنظیم کننده چربی پوست) نیز باشند. کرم پودر به شما کمک می‌کند که فوق العاده به نظر برسید و پوست سالمی داشته باشید.

از کرم پودر چطور استفاده کنم ؟


آیا طرز استفاده کرم پودر را می‌دانید؟ بکار گرفتن بهترین روش استفاده کرم پودر یک هنر است. نمی‌توانید به سادگی کرم پودر را بردارید و روی کل صورت تان بزنید بلکه باید بدانید که از چه تکنیکی می‌توانید استفاده کنید. شما خیلی خوش شانس هستید چون ما می‌خواهیم روش صحیح استفاده از کرم پودر را به شما آموزش دهیم. اولین مرحله در استفاده از کرم پودر، انتخاب کرم پودری است که به رنگ پوست و نتیجه دلخواه تان نزدیک است.


اگر سوال تان این است که از کرم پودر چطور استفاده کنم به شما آموزش خواهیم داد.

از قبل به خوبی پوست را تمیز کنید و آن را هیدراته کنید چون این کار به تثبیت کرم پودر کمک می‌کند. حالا باید اصلاحات لازم را انجام دهید.

در یک دست مقداری کرم پودر بریزید و با دست دیگر آن را پخش کنید. کرم پودر را روی ناحیه تی صورت یا تی زون (پیشانی، بینی، استخوان گونه و چانه) بزنید و آن را از مرکز به اطراف پخش کنید.


با احتیاط و به آرامی محصول را روی کل صورت پخش کنید، بدون این که هیچ قسمتی را فراموش کنید. کرم پودر را به خوبی پخش کنید تا رنگ صورت و گردن تان خیلی متفاوت به نظر نرسد. در آخر روی قسمت‌هایی که نیاز به ترمیم دارند کرم پودر بزنید. با استفاده از کرم پودر، رنگ پوست تان در عرض چند دقیقه بی عیب و نقص خواهد شد.

عوارض جانبی استفاده از کرم پودر چه هستند؟


این باور که آرایش کردن پوست تان را خراب می‌کند، تصور غلطی است. این ادعا به هیچ وجه درست نیست. در حقیقت، کارشناسان زمینه زیبایی اظهار می‌کنند که اکثر این عوارض جانبی به علت استفاده نادرست رخ می‌دهند. برای مثال، برخی از افراد از محصولاتی استفاده می‌کنند که برای پوست شان مضرند یا در مواقع لزوم آرایش شان را پاک نمی‌کنند.


متخصصان پوست اظهار می‌کنند که برخی از کرم پودرها می‌توانند باعث تشدید آکنه شوند. علت این امر این است که کرم پودر می‌تواند منجر به انسداد منافذ پوست در پوست‌های چرب و مستعد آکنه شود. برای پرهیز از بروز این اتفاق از محصولات غیر کومدون ساز استفاده کنید. لازم به ذکر است که برخی از افراد پس از استفاده از کرم پودر دچار واکنش آلرژیک یا حساسیت شدید می‌شوند.


مزایا و معایب استفاده از کرم پودر چه هستند؟


مزایا:

  •    به اصلاح نواقص پوست کمک می‌کند.
  •     به شما ظاهر زیباتری می‌دهد.
  •     پوست تان را هیدراته می‌کند.
  •     از پوست در برابر عوامل خارجی محافظت می‌کند.


معایب:

  •     ممکن است باعث تشدید آکنه شود.
  •     ممکن است فرد دچار عکس العمل آلرژیک شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *