پوست

محو کردن لکه و جای جوش

محو کردن لکه و جای جوش

زمانی که قصد رفتن به مهمانی و یا جلسات مهم را دارید. و از مدت‌ها قبل خودتان را آماده‌ کرده‌اید. جوش‌ها روی پوست‌تان ظاهر می‌شوند. مطلب زیر را بخوانید تا در موقع ضروری چگونگی محو کردن لکه و جای جوش کنید.

مسلما نمی‌توان این جوش‌ها را در مدت زمان کوتاهی درمان کرد و تنها راهی که هر خانمی به نظرش می‌آید این است که با استفاده از لوازم آرایشی جوش‌های خود را محو کند و تا می‌تواند کرم پودر روی کرم‌ پودر بمالد تا از شر آنها راحت شود.

۱. کرم مرطوب‌کننده

ابتدا صورت خود را کاملاً تمیز کنید و چربی‌های اضافی را از روی صورت‌تان پاک کنید. اگر پوست‌تان خشک است، حتما پیش از آرایش از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده کنید تا پوست‌تان نرمی و رطوبت خود را بازیابد.

نکاتی درباره مرطوب کردن پوست

قبل از استفاده از کانسیلر باید به پوست‌تان مرطوب‌کننده بزنید. مرطوب‌کننده، آب کافی به پوست‌تان می‌رساند و پوست‌تان برای آرایش آماده می‌شود. مرطوب‌کننده خوب باید به راحتی جذب پوست‌تان شود، بدون اینکه احساس خشکی یا سفتی پوست کنید.

  • اگر پوست‌تان چرب یا مختلط است، به دنبال مرطوب‌کننده‌ای بر پایه آب یا ژل باشید.
  • اگر پوست‌تان خشک است، به مرطوب‌کننده مناسب پوست چرب نیاز دارید. این مرطوب‌کننده‌ها معمولا حاوی روغن‌های معدنی، جوجوبا، روغن میوه گل رز یا روغن گل کامیلا باشد.
  • اگر حتی پوست چربی دارید از مرطوب‌کننده استفاده کنید. زیرا ممکن است پوست رطوبت موجود در مواد آرایشی را به خود جذب کند و آرایش روی صورت‌تان بد به‌ نظر برسد.

۲. زیرسازی پوست‌

برای زیرسازی پوست از کرم‌های مایع و سپس پودری استفاده کنید. ابتدا کرم‌ را با ضربه‌های بسیار سبک و ملایم روی پوست و جوش‌ها بمالید. با این روش کرم زدن، جوش‌های بیشتری به صورت‌تان اضافه نشده و در عین حال جوش‌های فعلی قرمز و ملتهب نمی‌شوند. در واقع یادتان باشد که موقع آرایش نباید با پوست و جوش‌هایتان خشن عمل کنید.

۳. کانسیلر

برای پوشاندن جوش‌های صورت باید از کانسیلری استفاده کنید که بافت خشکی داشته باشد. روی جوش‌های خشک، کانسیلرهای خشک بدون اینکه پوست را تحریک و قرمز کنند یا جوش‌های بیشتری را موجب شوند، کل روز دوام می‌آورند. در واقع این نوع کانسیلرها ماندگاری بالایی دارند. بنابراین هرچه کانسیلرتان خشک‌تر باشد،‌ مناسب‌تر است.

در ضمن موقع استفاده از کانسیلر، رنگی انتخاب کنید که هم‌رنگ پوست‌تان باشد. اگر به‌اشتباه از رنگی روشن‌تر یا تیره‌تر از پوست‌تان استفاده کنید، جوش‌ها برجسته و نمایان‌تر می‌شوند. برای محو جوش‌ها بهتر است به‌جای کانسیلرهای استیکی، از نوع تیوبی استفاده کنید.

زیرسازی و کانسیلر در محو کردن جوش بسیار موثر هستند. اما اگر جوش‌های صورت‌تان به دلیل تحریک پوست، قرمز شدند، پس ابتدا یک لایه نازک کانسیلر زرد رنگ یا متمایل به سبز روی جوش‌ها بمالید. رنگ زرد می‌تواند قرمزی پوست‌ و جوش‌ها را بپوشاند.

همچنین رنگ سبز در چرخه رنگ‌ها، نقطه مقابل رنگ قرمز است و این بدین معناست که این دو رنگ یکدیگر را خنثی می‌کنند. دقیقا به همین دلیل است که در کانسیلرهای موجود در بازار، کانسیلر سبز رنگ هم وجود دارد.

به‌طور کلی از هر رنگی که می‌خواهید از روی صورت‌تان کم کنید، باید کانسیلری پیدا کنید که رنگ مقابل آن را داشته باشد. به این کار اصلاح رنگ می‌گویند. از قانون کلی رنگ‌ها بهره ببرید:

  • کانسیلر سبز در برابر قرمز
  • هلویی یا نارنجی برای نقطه‌های تیره
  • ارغوانی برای پوست‌های مایل به زرد
  • نارنجی متمایل به صورتی کم‌رنگ برای تیرگی زیر چشم

اکنون با کمک انگشت‌تان یا برس مخصوص کانسیلر، کانسیلر را روی صورت‌تان کاملا پخش کنید تا جذب پوست‌تان شود. البته می‌توانید از اسفنج‌های آرایشی هم برای ترکیب کانسیلر با پوست و جوش صورت‌تان استفاده کنید. بار دیگر کانسیلر را ‌به‌طور مستقیم روی جوش‌هایتان بمالید. لبه‌ها و اطراف جوش را آنقدر بمالید تا جوش‌ها زیر رنگ کانسیلر محو شود.

اگر خیلی به جوش‌هایتان حساس هستید، می‌توانید یک لایه دیگر از کانسیلر به روی جوش‌هایتان اضافه کنید.

۴. پودر تثبیت‌کننده یا همان پودر فیکس

در پایان پودر تثبیت‌کننده سبک و بی‌رنگی به تمام صورت‌تان بمالید. این کار را با استفاده از برس مخصوص پودر، خیلی ملایم انجام دهید. پودر تثبیت‌کننده با جذب چربی‌های اضافه، ماندگاری آرایش‌تان را بالا می‌برد و تمام روز برای آرایش‌تان مشکلی پیش نمی‌آید.

به‌جای پودر بی‌رنگ و شفاف، می‌توانید از مواد آرایشی معدنی هم استفاده کنید.

چند نکته:

  • برای اینکه آرایش‌تان بهتر بماند، وقتی کانسیلر را به صورت زدید، قبل از اینکه آن را روی صورت کاملا پخش کنید، اجازه دهید ۵ تا ۱۰ ثانیه روی صورت بماند. این کار باعث ماندگاری بیشتر کانسیلر می‌شوند.
  • یادتان باشد که هیچ‌گاه شب‌ها با آرایش به‌ رختخواب نروید. باید صورت‌تان را از هر موادی پاک کنید تا پوست‌تان صدمه نبیند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *